dinsdag 15 november 2011

Ook vrouwen pieken te vroeg tijdens seks


Als we het hebben over te vroeg klaarkomen, gaat het vaak over het hoogtepunt van mannen. En als het wel over de vrouwelijke variant gaat, is het meest gehoorde probleem dat vrouwen hun piek maar moeilijk bereiken. Maar nu toont een nieuw onderzoek aan dat ook vrouwen te snel klaarkomen, zelfs net zo vaak als mannen.
Het onderzoek werd uitgevoerd door onderzoeker Serafim Carvalho en zijn collega's in het Hospital Magalhães Lemos in Portugal. Dat meldt LiveScience. Zijn team vroeg 850 Portugese vrouwen tussen de 18 en 45 jaar mee te doen. Uiteindelijk stonden 510 vrouwen daarvoor open. Van hen bleek 40 procent wel eens te vroeg een hoogtepunt te hebben bereikt, 14 procent maakte dit zelfs op reguliere basis mee en 3,3 procent sprak van 'disfunctioneren' door het te vroege klaarkomen. 

De wetenschappers schrijven in het tijdschrift Sexologies dat aan het onderzoek vrouwen deelnamen die hun orgasme compleet onder controle meenden te hebben, maar ook respondenten die een totaal gebrek hadden aan controle over het moment waarop ze hun orgasme beleefden. Zij kwamen vaak al klaar aan het begin van de vrijpartij, wat leidde tot ongemakken voor de persoon zelf en binnen de relatie.

'Hetzelfde aan mannen'
'Ik voel me net zoals mannen zich moeten voelen over te vroeg klaarkomen, er is totaal geen verschil,' zei een vrouw die meedeed aan het onderzoek. 'Ik kom heel snel klaar, nog voor mijn vriend er een kans voor heeft gekregen, en dat vind ik erg vervelend. Wanneer ik na mijn orgasme doorga vind ik dat vervelend, mijn stemming daalt en mijn vriend moet dan ook stoppen. Daar voel ik me slecht over.'

Overigens blijkt het juist niet kunnen krijgen van een orgasme wereldwijd nog steeds het grootste probleem te zijn. Dit kwam naar voren in een studie uit 2010, onder Amerikaanse vrouwen tussen de 18 en 30 jaar oud. Van hen bleek 54 procent weleens moeite te hebben met het bereiken van een hoogtepunt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten